top of page
Recente berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Uitgelichte berichten

De sponsordag (blog 9)

Dat was een druk weekendje. Leuk, zo voor de toetsweek, altijd handig. Gelukkig was het dan wel een heel leuk weekend. Zaterdag had ik de sponsordag van Masterskip, op deze dag leerde ik mensen kennen en kregen we les over pitchen. Na het verzamelen en uitleg moesten we elkaar natuurlijk eerst leren kennen. En daar hebben ze wel leuke spelletjes voor. Ik zal het even uitleggen. We maakten met ongeveer 28 trainees een kring met één iemand in het midden. Diegene kreeg een prei en de leider noemde een naam (hij deed niet mee aan dit spel, maar riep alleen namen). De trainee in het midden moet degene wiens naam geroepen werd slaan met de prei. Maar je kan jezelf verdedigen tegen degene met de prei door een andere naam te noemen, dan moest die geslagen worden. Zo moest je dus snel een naam bij gezicht kunnen plaatsen en snel een andere naam kunnen zeggen. Snap je het een beetje? Mooi! (als je betere uitleg wil kan je altijd mailen :) ) Gelukkig kende ik al één iemand uit mijn klas, dat scheelt wel weer. Ik heb maar één keer in het midden te hoeven staan! Ik vond het echt een heel grappig spel. Het andere spel vond ik wat minder leuk, maar je kwam wel wat meer te weten van mensen. Iemand staat in het midden, ja alweer, die noemde zijn naam en zei een stelling. Bijvoorbeeld: "Ik ben nooit op vakantie geweest", dit soort zinnen. Als dat voor jouw geldt moet je oversteken, zo niet mag je blijven staan. Als je moet oversteken, moet je dus naar de andere kant van de cirkel (snel)lopen. Degene die als laatste is, noemt zijn naam en weer een nieuwe stelling en zo door. Uiteindelijk was ik er natuurlijk om iets te leren behalve namen enzo. Daarom gingen we een pitch maken en samen in een groepje bespreken. En toen... het beste van de dag..... het moment waarop we allemaal hadden gewacht....... DE LUNCH!!!! Nee dat was natuurlijk niet het leukst. Het moment waar ik het eigenlijk over had was toen de ijsbrekers kwamen. Die zouden ons helpen met de pitch en die verbeteren. Maar eerst, je kan het al raden, jaja, 2 spelletjes. Maar ze waren wel echt leuk. Eerst hadden we, naar mijn mening, het leukste spelletje. Je moest door elkaar lopen en als één van de ijsbrekers in haar handen klapte moest je stil staan en ogen dicht. Dan noemden ze een voorwerp/persoon die je moest aanwijzen met nog steeds je ogen DICHT. Ik was er echt heel goed in, echt wel, heeeeeel goed (sarcasme voor als je het nog niet snapte), ik had er maar 1 of 2 goed van de 6 volgens mij. En ja.. toen waar het allemaal om ging.... waarom deze dag er was..... PITCHEN!!! We werden in drie groepen verdeeld (er waren 3 ijsbrekers) en pitchte onze pitch voor een groepje en de ijsbreker (Thomas in mijn geval). Ik was als laatst, maar het ging wel super goed. Ik had dan wel een pitch gemaakt en opgeschreven, maar ik deed het toen gewoon uit mijn hoofd. Behalve dat ik iets vergeten was en, naar mijn idee, iets te snel praatte ging hij volgens mij heel goed. Vooral als je bedenkt dat ik bijna alles uit mijn hoofd deed en de aandacht hield ondanks ik als laatste was. Daarna mochten 2 mensen uit ons groepje de pitch voor de ouders houden, maar ik was te laat om me aan te melden, dat vind ik wel jammer. Maar op het eind kreeg ik nog spullen van Masterskip, zoals posters, boekjes en dat soort dingen. Al met al het was een superleuke, geslaagde dag. Maar waar was ik zondag dan zo druk mee? Mijn opa was jarig en daar ben ik natuurlijk bij. Hij had ook nog wat spullen liggen voor mijn snuffelmarktavontuur, waardoor we nog iets eerder weg moesten. En ja, als je dan ook nog een toetsweek voor de deur hebt staan is het niet echt gunstig om ook nog geld in te moeten zamelen voor je droom. En dan moet je ook nog een blog maken en slapen en eten en noem maar op. Zucht, wat is het leven toch zwaar :(. Ik moet weer verder, dus tot de volgende keer!

Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page