top of page
Recente berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Uitgelichte berichten

De reis (blog 14)

Deze blog wil ik jullie wat meer vertellen over mijn droom, masterskip en dergelijke. Jullie hebben, als jullie alle blogs lezen, al een beetje kennis gemaakt met Masterskip en hoe de boot eruit ziet. Vooral in een vlog (https://www.youtube.com/watch?v=tEW9hv3Tmo0) heb ik uitgelegd hoe het schip eruit ziet. Even een korte samenvatting: Je mag maar 5 minuten per week douchen, je slaapt in de muur of in een hangmat, je slaapt met zijn 28en in een kleine ruimte en de boot is veel kleiner dan ik had gedacht.

Die vlog kan je kijken voor een uitgebreider "verslag" van de Wylde Swan. Dan vertel ik wat meer en zal je ook foto's zien. Laatst is er trouwens nog een deel 2 online gekomen (.......) met nog meer foto's en ook filmpjes. Het gaat gewoon over hetzelfde onderwerp en is op dezelfde dag opgenomen, maar ik heb het in 2 delen opgesplitst.

Maar goed nu over tot het onderwerp van deze blog: de reis en Masterskip. Waarschijnlijk weten de meesten van jullie wel wat de reis en masterskip inhoudt, maar ik ga er gewoon leuk over vertellen. De reis is van 3 januari tot en met 3 februari. 31 dagen ben ik dus weg met een boot op een reis. Maar niet met zomaar een boot en niet op zomaar een reis. Ik ga mee met Masterskip Wylde Swan. De Wylde Swan vaart elk jaar 4 reizen en ik ga mee op één van die reizen, namelijk de reis in de Cariben. Dan vlieg ik vanaf Nederland naar Sint-Maarten. Dan ga ik daar 4 weekjes zeilen en hard werken en dan vlieg ik terug naar Nederland. En ja, ik zeg hard werken. De reis is namelijk tijdens school en daarom niet zomaar een vakantiereisje. Je moet al je huiswerk en leerwerk bijhouden, planningen maken, 3 uur zelfstudie per dag en zelfs een paar toetsen maken. Maar behalve schoolwerk moet je ook nog het schip schoonmaken, afwassen, zeilen en eten maken/vangen. En dan kan je 's nachts ook nog gekozen worden om te moeten wachtlopen. Een dag is slopend volgens oud-trainees (leerlingen die eerder meegingen) en je valt met liefde in slaap. Maar, zeggen ze, het is wel heel gezellig, supergaaf en echt heel erg superduper vet. En daarom wil ik mee. Daarom droom ik van die ene reis, waar ik zo graag aan mee wil doen. En daarom heb ik €6000,- euro nodig. En daarom voer ik acties. En daarom was ik auto's. En daarom heb ik op de snuffelmarkt gestaan. En daarom is deze blog er. Ik hoop dat jullie nu een (beter) beeld hebben bij de reis. Als je nog vragen hebt kan je ze natuurlijk altijd stellen via:

Mail: luukwin@planet.nl

Facebook: https://www.facebook.com/luukopzee

Twitter: https://twitter.com/Luuk_op_Reis

Al is Twitter wel onhandig tenzij het een korte vraag is, omdat je niet zulke lange tweets mag tweeten. Dit was de blog weer. Ik hoop dat jullie volgende keer weer de blog lezen. Doei!

Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page